Marka Blaupunkt jako jedna z pierwszych zastosowała zabezpieczenia przeciwkradzieżowe radia samochodowego. Początkowo stosowany -zdejmowany panel, szybko zastąpiło zabezpieczenie za pomocą cztero-cyfrowego kodu. Obecnie Blaupunkt dostarcza swoje radia i nawigacje dla wielu marek samochodowych, które już fabrycznie montują odbiorniki w kokpitach zarówno samochodów osobowych, dostawczych jak i ciężarowych. Również w wielu modelach fabrycznie montowanych w autach Forda (nawigacje TravelPilot), Renault, Peugeot/Citroen, Nissana, Alfa Romeo/Fiat, Opel (starsze modele np.CAR300-400), BMW (starsze modele np. E46) czy Hondy zastosowano funkcję kodu radia. W większości przypadków radio „zapyta o kod” po odłączeniu źródła prądu w samochodzie np. przy wymianie akumulatora lub po naprawach wymagających rozłączenia klem akumulatora. Użytkowników aut grupy VW/Audi/Seat/Skoda problem zablokowanego radia teoretycznie nie powinien dotyczyć. W praktyce radio również może upomnieć się o kod w najmniej oczekiwanym momencie. Ze względu na parowanie radia z elektroniką samochodu kod należy wprowadzić zawsze po wymianie odbiornika np. na inny model. Większość modeli rozkodować można przy użyciu generatora kodu obliczającego PIN dla konkretnego numeru seryjnego urządzenia (numer seryjny blaupunkt rozpoczyna się symbolem BP).

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *