Czy możliwe jest rozkodowanie radia bez konieczności demontażu z deski rozdzielczej? To zależy od marki auta. Niestety w przeważającej części odpowiedź brzmi NIE ale są również wyjątki, a część modeli można odblokować bez wyjmowania radioodbiornika dzięki ukrytemu menu i odczycie numeru seryjnego radia.
Ford
W przypadku radii montowanych fabrycznie w samochodach marki Ford nie ma możliwości rozkodowania radia po numerze VIN pojazdu. Kod do radia generowany jest na podstawie nr seryjnego radioodbiornika. W przypadku Forda przeważnie nie ma jednak konieczności demontażu radia. Uzyskanie numeru seryjnego jest ułatwione gdyż w przeważającej części numer seryjny można wywołać na wyświetlaczu przez jednoczesne wciśnięcie klawiszy [1] i [6] na odbiorniku. Tak jest m.in. w modelu 6000cd. O szczegółach odzyskania kodu radia Ford przeczytasz → TU
VW/Audi/Seat/Skoda
Fabryczne radioodbiorniki grupy VAG zabezpieczone są 4-cyfrowym pinem, który nie jest powiązany z numerem VIN pojazdu (numerem nadwozia) lecz podobnie jak w Fordzie z numerem seryjnym radia. W celu odzyskania kodu konieczne jest wymontowanie odbiornika z deski rozdzielczej i odczytanie numeru seryjnego z naklejki radia. Więcej o rozkodowaniu radia: VW/Audi/Skoda i Seat
Renault i Dacia
W uprzywilejowanej sytuacji są właściciele francuskiej marki Renault i Dacia. W tym przypadku możliwe jest odzyskanie kodu do radia bez konieczności demontażu radia – po numerze VIN pojazdu. Warunkiem jest aby radio w aucie było radiem pierwotnym (pierwszym) zamontowanym fabrycznie w samochodzie. Istnieje również możliwość wygenerowania kodu po numerze seryjnym radia bez konieczności jego demontażu o czym piszemy-→ TU
Mercedes
Część radioodbiorników fabrycznie montowanych w starszych modelach mercedesa jak model Audio10 (produkcji Alpine) można rozkodować przy pomocy numeru VIN pojazdu. Inne modele odblokować można tylko i wyłącznie po numerach seryjnych radia (np. radia Becker) co wymaga demontażu radia z deski rozdzielczej. Więcej → TU
Honda
Nie ma możliwości rozkodowania radia po numerze nadwozia. Do rozkodowania radia fabrycznie zamontowanego w samochodach Honda konieczne jest uzyskanie nr seryjnego radia. Nie oznacza to od razu konieczności demontażu radia. Są sposoby na wywołanie nr seryjnego na wyświetlaczu bez konieczności wyjmowania radia z deski rozdzielczej o czym przeczytasz → TU
Nissan
Starsze radia Nissana (produkcji Blaupunkt) wymagają demontażu radia z deski rozdzielczej i odczytania numerów z naklejki. Nowsze modele micra, juke, qashqai nie wymagają demontażu radia gdyż dane potrzebne do rozkodowania radia wyświetlają się na ekranie radia. Więcej → TU
Chrysler/Jeep
W przypadku Chryslera czy Jeepa nie ma możliwości rozkodowania radia po numerze nadwozia. W celu odnalezienia kodu konieczne jest wyjęcie radia i zlokalizowanie numeru seryjnego radia. Po demontażu i odnalezieniu Serial Number (przeważnie na etykiecie przyklejonej do obudowy radia) istnieje możliwość obliczenia kodu za pomocą specjalnych algorytmów i kalkulatorów.
OPEL
Większość nowszych radioodbiorników czy nawigacji Opel nie wymaga kodu, są parowane z elektroniką samochodu. Starsze modele w których zastosowano kod wymagają podania numeru seryjnego z obudowy do rozkodowania. Radia/nawigacje Touch&Connect również nie rozkodujemy przy pomocy numeru VIN samochodu lecz po 3-krotnym błędnym wprowadzeniu kodu na wyświetlaczu pokażą się dane niezbędne do wygenerowania zagubionego kodu.
Proszę o kod radia Renault Clio vin VF17RKJ0A55215248. Z góry dziękuję za pomoc